21 Haziran 2007 Perşembe

hodgkın lenfoma nedir?

Hodgkin (Hoçkin) hastalığı olarak da bilinen Hodgkin Lenfoma, tedaviye yanıt veren bir lenf bezi çoğalması ile seyreden kronik (süregen) bir hastalıktır. Aslında bir çeşit iyi huylu kanserdir ve nedeni bilinmemektedir. Boyunda ve mediastende (göğüste) lenf bezi büyümeleri olur. Hastalık hızlı ilerleyebileceği gibi yavaş da ilerleyebilir, hatta herhangi bir bulgu olmadan sessiz bile kalabilir. Çeşitli safhaları vardır, buna göre tedavisi de değişir. Hemen hemen bütün hastalar kemoterapi (ilaç tedavisi) ve radyoterapi (ışın tedavisi) ile iyileşebilir.

Yukarıda hastalığın tanımını yaptıktan sonra böyle bir blog açmaya neden gerek gördüğümü sizlere kısaca anlatayım:
28 yaşındayken bu hastalığa yakalandım. Hastalık teşhisi konduğunda dünya başıma yıkılmıştı çaresizdim.Çünkü kanser kelimesini telaffuz etmekten kaçınırken böyle bir şey başıma gelmişti. Ancak zaman geçtikçe bu hastalığın tedavisinin yapılabildiğini ve başarı oranının çok yüksek olduğunu öğrendiğimde düşüncelerimin yanlış olduğunu anladım. Yine de bana tedavim sırasında en büyük morali bu hastalığı geçirmiş olan ve şimdi hayatlarına kaldıkları yerden devam eden kişiler oldu. Onlarla konuştukça ve hikayelerini dinledikçe rahatlıyordum. Yurtdışında yaşayan ailem bana bu bloglardaki kişilerle konuşmamı tavsiye ettiler. Birkaç tanesiyle konuşma fırsatım oldu ancak bu konu hakkında yazılmış ve duygu ve düşüncelerin paylaşılmış olduğu bir Türk bloğuna rastlayamamış olmanın neticesinde bu blogu açmaya karar verdim. Tek amacım bu hastalığa hergün yakalanan Hodgkin lenfoma teşhisi konan ve tedavi süresince nelerle karşılaşacaklarını bilemeyen yüzlerce insana yardımcı olmak. Ben bunun eksikliğini çok yaşadım ve tedavim bitince insanlara bu blog aracılığıyla yardımcı olacağıma kendime söz verdim. Bu arada tedavim biteli 1 yıl oluyor. Herkese sağlıklı günler diliyorum.
TÜM DUYGU DÜŞÜNCE VE SORULARINIZI BEKLİYORUM.
SEVGİYLE KALIN

21 yorum:

anonym dedi ki...

Ben almanyada yasiyorum ve Türkiyedeki dedem bu hastaliga yakalandi. Biz türkiyede olmadigimiz icin, bu hastaligin tam olarak ne oldunu veya nedenini bilmiorduk. Cok'da üzüldük haberi alinca ve dedemin yasi 80 oldugu icin biraz korkduk, belki bu hastaligi atlatamaz diye. Annemle Babamin iyi almanca bilmedikleri icin bu hastaligi türk sitelerinden aradim ama gercekden bisey bulmak cok zordu. bu yüzden sana gercekden cok tsk ederim bu blogu acdigin icin. Az'da olsa biraz bilgimiz var suan ve korkumuzda azaldi.
Allah Senden Razi Olsun (:

vabisciler dedi ki...

ben 9 yaşındaydım bu hastalığı geçirdiğimde . kemoterapi çok zor geçmişti.şimdi yağım 31 allaha şükür iyiyim . geçen yıl pazumda bir şişilik belirdi doktorlar lipom dediler önemli bişey olmadığını belirttiler. bende boşuna uğraşmıyorum artık .

faruk dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ilknur dedi ki...

mrb yazınızdan çok etkilendm benmde 4 yaşında oğlum ver.yaklaşık 1 yaşından beri boynunda lenf bezleri var. doktora gdyrz fakat antbytk veryolar oda bi fayda gstermedi.szce buda hodgkın hastalığı olablr mi bu arda bzeler şuan 3cm.

selenay dedi ki...

merhaba bende 28 yaşındayım tamda kanser haftasında hodgkin lenfoma olduğmu öğrendim, henüz tedaviye başlamadım doktorum iyi bir hematoloğa ihtiyacım olduğunu söyledi. hiçbir bilgim yok. tedavi sürecinin zorluklarıyla nasıl başedilir?? öncesinde bilinmesi gerekenler nedir..?? bünyem kaldırırmı bu tedaviyi onuda bilmiyorum neler önerirsiniz yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. ankara

selenay dedi ki...

merhaba bende 28 yaşındayım tamda kanser haftasında hodgkin lenfoma olduğmu öğrendim, henüz tedaviye başlamadım doktorum iyi bir hematoloğa ihtiyacım olduğunu söyledi. hiçbir bilgim yok. tedavi sürecinin zorluklarıyla nasıl başedilir?? öncesinde bilinmesi gerekenler nedir..?? bünyem kaldırırmı bu tedaviyi onuda bilmiyorum neler önerirsiniz yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. ankara

erkut dedi ki...

ben geçen sene haziran ayında hodkin lenfoma olduğumu öğrendim. evre 2 bulky mediastende 2 kitle birisi 12 cm uzunluğunda diğeri ise çok mm lik.ilk duyduğumda dünya başıma yıkıldı ağladım 1 2 sefer :) ama sonradan gördümki gerçekten hodkin lenfoma tedaviye çok güzel yanıt veren bi kanser türü.4 ay kemo 1 ay radyo gördüm ve 5 ay sonunda tedavim bitti.şu an 3 ay periodlarla kontrole giriyorum çok şükür şu an bir skıntım yok.eğer şu an bu hastalığı yaşayan birileri bu yazıyı okuyorsa hiç korkmasın.hodkin lenfomadan korkmayın.12 cmlik kitlem 4 ayda eridi.çok hızlı tedaviye yanıt veren bir hastalık.nezle gibi kanser demek yanlış olur buna.

erkut dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Annem bu hastaliga yakalandi.Ben Allaha cok guvenen bir insanim hersekilde tedbir alindiktan sonra takdir onun.Annemle birlikte hepinize rabbim yardim etsin hepimize...Kafayi yemek uzereydim bu yazilari okuyana kadar yarin kan tahlili oburgun pet ct yapilicak ama ben dayanabilirmiyim bilmiyorum en iyisi kimdir bu konuda istanbulda neresidir kafayi yicem annem63 yasinda sac teline zarar gelmesinden nutkum tutulurken kendimi cok guclu zannederdim cok zayifmisim onsuz olmaz lutfn ne yapmam gerektigini soyleyin lutfen

Unknown dedi ki...

Annem bu hastaliga yakalandi.Ben Allaha cok guvenen bir insanim hersekilde tedbir alindiktan sonra takdir onun.Annemle birlikte hepinize rabbim yardim etsin hepimize...Kafayi yemek uzereydim bu yazilari okuyana kadar yarin kan tahlili oburgun pet ct yapilicak ama ben dayanabilirmiyim bilmiyorum en iyisi kimdir bu konuda istanbulda neresidir kafayi yicem annem63 yasinda sac teline zarar gelmesinden nutkum tutulurken kendimi cok guclu zannederdim cok zayifmisim onsuz olmaz lutfn ne yapmam gerektigini soyleyin lutfen

LOMAN dedi ki...

Merhaba. Benim 23 yaşındaki erkek kardeşim bu hastalığa yakalandı, 6 ay tedavi gördü. Herşey güzel gidiyordu, fakat son tahlilde tam bitmediği görüldü. Şimdi biraz daha ağır tedavi görecek. Lütfen eğer bu şekilde daha önce hastalık geçiren birileri varsa irtibata geçip yardımcı olsu, bilgi versin.

LOMAN dedi ki...

irtibat mailim: elturko86@mail.ru

Unknown dedi ki...

Ben de 23 yaşında yakalandım bu hastalığa nispeten geç teşhisti benim ki.Söylendiği gibi bir tür iyi huylu kanser diyebiliriz.Tedaviye çok hızlı yanıt veren bir rahatsızlık.6 ay gibi bir sürede eski sağlığınıza kavuşuyorsunuz Allah'ın izniyle.Kemoterapi ve radyoterapi gözünüzü korkutmasın.Bu tedavide ağır dozlar kullanılmıyor bu nedenle yan etkileri hafif geçiyor(grip sonrası halsizlik benzeri durumlar gibi)o da 1 ile 2 gün içerisinde kayboluyor sonrasında gayet iyi hissediyorsunuz.Sizin yapmanız gereken sadece, beslenmenize dikkat etmek,bu süreçte moralinizi olabildiğince yüksek tutmak ve Doktorunuzun direktiflerine uymak.Unutmayın bu rahatsızlık sizin hayat alışkanlıklarınızı ve varsa hatalarınızı düzeltmeniz adına bir fırsat olabilir.Tedavi sonrası daha düzenli bir hayat,canınızı sıkan küçük şeylere aldırış etmeme ve en önemlisi sağlıklı beslenme(Sebze,Meyve ağırlıklı beslenin.Şeker ve şekerli ürünlerden olabildiğince uzak durun.Çünkü şeker bu hastalığı besleyen etkenlerden biri.Limon ve zencefil bu hastalığa karşı korunmada çok faydalı,yürüyüş yada spor yapmanızıda tavsiye ederim.)gibi..Geçmiş olsun.İYİ OLCAKSINIZ !

Ahmet Suat Yayla dedi ki...

lenf kanseri oldukca seyrek oluyor ama en tehlikelisi

Unknown dedi ki...

Ahmet suat bilgisizce konusup insanlari endiseye sevketme.amacin bu zaten belli de ,bu blog senin eglence alanin degil git baska yerde vaktini öldür.bilindigi uzere lenf kanseri tarif ettigin turde bir hastalik degil.Allahin izniyle tedavi orani cok cok yuksek..

Unknown dedi ki...

Ahmet kardes sen ne bicim bir yaratiksin ? Senin gibilere insan bile denmez. Degerli arkadaslar bu hastalik diğer kanser türleri gibi değil moralinizi bozmayın. Benim kardeşimde 8 aya yakin kemotarapo gordü ve bitti. 3 ay sonra hastalik tekrar nüks etti simdi kök hücre tedavisi olacak. Rabbim tüm hastalara acil şifalar versin.

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Erva. ..tzcn dedi ki...

Merhaba benim kardesimede lenfoma tanısı kondu ama non hodgkin hızlı ilerleyen türü 6 kür kemoterapi verildi ikincisini alcak.acaba bu turude tedavi edilebilirmi bilgisi olan varmı lütfen yardımcı olun

Unknown dedi ki...

Arkadaşım 63 yaşında çoklu organ lenfomasi kemoterapi alıyor. 2 seans kalmış yani 2 ay gibi bir zamanmis hastalığı 4,5 ay öncesinde tespit edildi. 4.evre olduğu söylendi. Şu an 41 kg. Çok zayıfladi dayanabilir mi acaba 2 ay daha yuruyemiyor. Altı bağlanıyor. Çok Üzgünüm. Beni aydınlatır mısınız? Lütfen cevap bekliyorum. Sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Arkadaşım 63 yaşında çoklu organ lenfomasi kemoterapi alıyor. 2 seans kalmış yani 2 ay gibi bir zamanmis hastalığı 4,5 ay öncesinde tespit edildi. 4.evre olduğu söylendi. Şu an 41 kg. Çok zayıfladi dayanabilir mi acaba 2 ay daha yuruyemiyor. Altı bağlanıyor. Çok Üzgünüm. Beni aydınlatır mısınız? Lütfen cevap bekliyorum. Sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Arkadaşım 63 yaşında çoklu organ lenfomasi kemoterapi alıyor. 2 seans kalmış yani 2 ay gibi bir zamanmis hastalığı 4,5 ay öncesinde tespit edildi. 4.evre olduğu söylendi. Şu an 41 kg. Çok zayıfladi dayanabilir mi acaba 2 ay daha yuruyemiyor. Altı bağlanıyor. Çok Üzgünüm. Beni aydınlatır mısınız? Lütfen cevap bekliyorum. Sevgilerimle.